Aankomst Banjul

10 januari 2020 - Banjul, Gambia

De eerste dag bestaat voornamelijk uit reizen. 4 uur snachts worden we in Almere wakker en een kleine 12 uur later liggen we met een biertje aan het zwembad van het Mansea Hotel. De vlucht verliep ondanks een grote hoeveelheid turbulentie prima, bij aankomst moesten we meteen onze vingerafdrukken registeren voor we verder konden naar de piepende bagage band. De koffer van Jordy was iets populairder dan gehoopt, voor onze aankomst was deze reeds door Hendrik den Koning meegenomen. Na even zoeken werd de koffer van het dak van zijn bus afgehaald en konden we onze reis vervolgen richting het hotel. Onderweg maken we kennis met de rest; onze groep waar we de komende dagen mee rondreizen komt gezellig over en onze gids, Kebba, is een gezellig Gambiaan.

Onderweg naar ons hotel wisselen we onze euros in Gambiaans en Senegalees geld om voor de komende dagen. Het eerste hotel heeft een lekker zwembad en een prima kamer. In de kamer hebben we een 'luxe' koude douche en vriendelijke insecten vriendjes waarmee we de kamer delen. De eerste avond eten we samen met de groep in het hotel een Afrikaanse maaltijd; rijst met kip/vis en als toetje een vruchtencake.

1. Jeanne Davies:
    Heerlijk! Lekker genieten😘
  2. Jasmijn Koen:
    12 januari 2020
    Heel veel plezier! Geniet er van!!
  3. Astrid:
    12 januari 2020
    Heyyy Ellen, wat leuk om "post" van je te ontvangen. Je gaat dus weer een spannend avontuur tegemoet en nu niet alleen zie ik 😃 Leuk!!!
    Ik ga het zeker weer volgen allemaal. Heel veel plezier en hopelijk gaan jullie weer heel veel mooie dingen zien en beleven Xxx
  4. Jo:
    14 januari 2020
    Superleuk om te lezen, vooral doorgaan!!
    Veel plezier saampjes.