Newcastle

12 maart 2017 - Newcastle, Australië

Vandaag ben ik de hele dag op pad geweest met Natalie. Natalie heeft me de mooiste plekjes in de buurt van Newcastle laten zien, ik ken haar nog vanuit Almere en inmiddels woont ze al ruim 8 jaar in Newcastle. 's Ochtends vroeg hebben we een wandeling naar de stranden van Newcastle gemaakt. Tijdens deze wandeling kwamen we een aantal wilde dolfijnen tegen, zo gaaf om die te zien spelen! In Newcastle heb ik voor het eerst vrij veel obese Aussie's gezien. In de populaire gebieden waar ik tot nu toe gereisd heb zag ik alleen maar wortel kauwen, hardlopende, fitte Aussie's maar op de minder populaire stukken is dat toch anders! Sterker nog, per hoofd van de bevolking zijn de Aussies meer obees de Amerikanen! Na de wandeling zijn we samen met een Nederlandse collega van Natalie, Wendy, gaan brunchen in een lokaal tentje. Brunchen is echt iets wat mensen in Newcastle in het weekend met elkaar doen, ik ben al aardig ingeburgerd dus ;). Na de brunch hebben we een wandeling gemaakt over een lange pier naar de vuurtoren vanwaar je een prachtig uitzicht over de stranden van Newcastle had. Na de highlights van Newcastle zijn we met de auto naar Shoal Bay vertrokken waar we de Tomaree head beklommen hebben voor een inmens mooi uitzicht over Nelson Bay. Na de klim zijn we wat wezen eten en daarna hebben we een frisse duik genomen in de oceaan. Aan het einde van de middag hebben we ons bij Natalie thuis opgefrist en heb ik haar vriend en (schoon) familie ontmoet! Zulke lieve, gastvrije mensen! Later die avond zijn we bij een strand tentje een cocktail, lemon cheesecake , wezen drinken en een hapje wezen eten. Al met al was dit een super gevarieerde en geslaagde dag! Na het eten ben ik door Wendy en Natalie bij de Greyhound afgezet welke me vannacht richting Byron Bay brengt. In Byron Bay slaap ik een aantal dagen samen met Karin (uit Melbourne) in een tweepersoons kamer in het Nomads hostel, lekker luxe! Ben wel blij dat ik Fraser Island en Whitsundays Island al meteen in Melbourne geboekt heb, deze excursies zitten nu tm half april beide al vol! Zou zonde zijn als ik die gemist had! Daarnaast heb wel echt dik mazzel met het weer so far! Een wat regenachtige dag in Sydney gehad.. Maar bijna overal waar ik tot nu toe geweest ben hebben ze een week een hitte golf gehad, daarna een ruime week regen en nu voor 't eerst weer een zonnetje.. Pak ik net het zonnetje mee, mazzel!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl