Senegambia

19 januari 2020 - Serrekunda, Gambia

De laatste ochtend van de groepsreis is aangebroken, vandaag zetten we 4 van de 18 mensen op het vliegveld af en vertrekken dan naar Senegambia voor de relax dagen. Sochtends gaan we vroeg op en helpen Ciska, Tineke en ik de koks van het hotel met het ontbijt. Na het bakken van de eieren en toasten van het brood leggen we de crew uit wat wentelteefjes zijn en bakken we er een voor de keuken crew en Kebba en Shirin. Heerlijk vinden ze onze creatie, het recept laten we achter. Na het ontbijt vertrekken we richting het vliegveld, onderweg doen we nog een vee- en craftmarket aan. Op de veemarkt staat het vol geiten en koeien, voor 7 geiten krijg je 1 koe. De craftmarket hangt vol met houten creaties en sierraden, hier scoren we na een heftige onderhandeling wat leuke souvenirs. Bij het vliegveld nemen we afscheid van 4 van onze groepsgenoten en wisselen we onze laatste euro's om in Dalasi. Deze toubabs hebben voor de laatste dagen 20.850,00 op zak, dat moet voldoende zijn. Na het vliegveld vertrekken we naar een prachtige lunch locatie in the middle of nowhere aan de Gambia rivier. Tijdens de lunch worden we vergezeld door krabben en apen, de sneaky bastards weten hier ook weer bananen te stelen van een van de groepsgenoten. Na de lunch rijden we door naar de laatste stop van de groepsreis; het Senegambia Beach Hotel. Na de koude douches van de afgelopen dagen genieten we hier extra van de warme douche. Na een rondje over de accomodatie scoren we aan het strand met Ciska een 'happy hour' bucket bier; de vakantie is begonnen. Samen met Ciska nemen we de afgelopen dagen door; we hebben echt een top groep en begeleiding gehad en zoveel meegemaakt en moois gezien! 's avonds lopen we met een groep mensen de strip op, de verwesterde strip is niet te vergelijken met het Gambia dat wij de afgelopen dagen hebben meegemaakt. De strip bestaat uit een straat vol met restaurantjes en barretjes, wij scoren met 5 andere groepsgenoten een pizza en lekker wijntje en eindigen later die avond met cocktails bij een live band op de dansvloer. Om ons heen dansen voornamelijk Gambiaans-buitenlandse stellen waarvan de kans dat liefde hen bind 0,0 is, sneu om te zien. Op de dansvloer ontmoeten we een Gambiaanse jongen met een leuk aanbod; in een afgelegen steegje is een 'reggaeton festival' met marihuana en alcohol. Terwijl ik ready to go ben slaat Jordy de vermoedelijke drugsrape af, party pooper.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. H Schoffelmeer:
    19 januari 2020
    Heerlijk om na zulke intensieve reisdagen bij te komen in een wat luxere setting.
  2. Andre:
    19 januari 2020
    Leve Jordy !!
    Hij heeft ook al de nodige Lamborghini’s afgeslagen.
    Houden die vent!