Cairns #4

18 april 2017 - Cairns City, Australië

Vandaag was het een bewolkte dag in Cairns met af en toe regen. Samen met Emmy zijn we lekker wezen shoppen en tutten in de stad. Prima weer om alle winkeltjes af te gaan en lekker te ontspannen! 's avonds zijn Ronja, Gabriella, Emmy en ikzelf naar een sushi train gegaan om lekker sushi te eten. Het was mijn eerste sushi train ervaring, echt super grappig om een keer mee te maken! Voor Emmy was het de laatste avond in Australië, na het eten hebben we haar op de bus naar het vliegveld gezet. Na het afzetten van Emmy ben ik met Gabriella naar de avondmarkt gegaan om verder te shoppen. Het is heel apart om hier iedere dag iemand van onze groep uit te zwaaien, na het vertrek van Chris gisteren en Emmy vandaag blijven er steeds minder mensen over! Door al het vertrek en mijn naderende vertrek ben je ook steeds meer met thuis en de laatste must do's in Australië bezig. Gelukkig hoef ik niet meer zoveel te doen hier, ik heb alles gezien en gedaan wat ik wilde dus ik kan heel tevreden en op een goed moment Australië verlaten! Morgen hebben we nog een dagje een auto gehuurd om de watervallen ten zuiden van Cairns te bezoeken en dan ben ik uit-getourist! Ik kan niets ander zeggen dan dat ik hier echt een top tijd heb (gehad)! Halverwege, toen ik alleen in Hervey Bay zat, miste ik wel iemand met wie ik een langere tijd reizen kon en waarmee ik niet steeds opnieuw beginnen moest.. Nou mijn gebeden werden meteen de week daarna, op de fraser tour, gehoord en sinds dien reis ik af en aan met Gabriella en Felicia wat super fijn is! Ik heb me hier geen moment alleen of onprettig gevoeld en geen één 'slechte' dag gehad. Terwijl ik, vooral in het begin, veel slechte/verdrietige dagen had ingecalculeerd. Ook ben ik mezelf vrij weinig tegen gekomen. Ik ben er vooral achtergekomen dat als je jezelf bent mensen vanzelf naar je toe trekken en uiteindelijk alles goed komt. Ik kan meer dan ik denk en met een beetje extra vertrouwen in je eigen kunnen kom je een stuk verder! En dat scheelt een hoop migraine aanvallen ;)! Wel ben ik weer op de feiten gedrukt dat je mensen niet meteen in een hokje moet plaatsen. Veel mensen welke mij in eerste instantie heel leuk leken vielen enorm tegen en andere mensen bleken echt super gezelschap! Daarnaast hoef je niet met iedereen waarmee je een borreltje drinkt meteen de rest van je tijd op te trekken. Het is leuk zolang het leuk is, en als dat betekend dat je je een dag/avond heel goed met iemand vermaakt en de dag daarna elkaar niet meer ziet is dat ook oké! Het backpacker leventje bevalt me ook prima! Ik slaap goed op de bedden en de rumoer in de kamer heb ik weinig last van! Alleen het koken hier is niet mijn ding, meeste keukens hebben een minimale hoeveelheid aan messen/pannen/snijplanken e.d. waardoor koken niet meer leuk is. Salades maken was te doen maar voor de rest ben ik veel buiten de deur wezen eten :)!

1. Annet:
    18 april 2017
    Mooi om te zien dat je het zo leuk hebt (gehad)!
    Ook wel fijn dat je vrijdag weer terug komt, mis je toch wel een beetje ;)
  2. Brigitte:
    18 april 2017
    Geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt (gehad). Wel fijn dat je weer bijna terug komt. Ik heb je wel gemist hoor!! Veel plezier nog deze laatste dagen en gezond en veilig weer terug naar Nederland
  3. Astrid:
    18 april 2017
    Goh meid, wat ontzettend goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt (gehad). Je verslagen zijn (waren) heel leuk om te lezen. Bijna iedere dag zit (zat) er wel weer eentje in de mailbox. Bedankt dat je ons zo op de hoogte hebt gehouden. Zo hebben we jouw droom ook een beetje mee mogen beleven. Geniet nog even van het laatste restje !!! Xxx
  4. Anjo Wolters:
    19 april 2017
    Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad, een ervaring die niemand jou kan afpakken, ik verheug mij op je verhalen en wens je nog een heel mooi laatste stukje van je reis toe, tot volgende week,
  5. Gerben:
    21 april 2017
    Ellen, heel mooi om te lezen dat je je zo goed vermaakt hebt en alles hebt kunnen zien, doen en beleven wat je graag wilde
    Ook fijn dat je nu weer thuis komt. Goede reis. Misschien zit je nu al wel op 10km hoogte!
    Nu lekker na genieten en straks heel veel verhalen vertellen!
    Tot dinsdag :-)