Great barrier reef

16 april 2017 - Groot Barrièrerif, Australië

Vandaag zijn we vroeg vertrokken om richting het Great barrier reef te varen. Ronja, Chris, Gabrielle, Felicia, Jessi en Steffi en ikzelf hadden dezelfde boot geboekt dus we waren gezellig nog een dag samen! De heenweg op de boot was heel heftig. Door de hoge golven was de halve boot zeeziek en gingen de spuug-zakken er binnen no time doorheen. Onderweg was ik zelf ook vrij beroerd en heb ik me meerdere malen afgevraagd waarom ik dit ook al weer wilde doen.. Gelukkig was onze eerste stop, the fishbowl, het ritje meer dan waard! Omdat ik PADI gecertificeerd ben mocht ik met twee master-divers mee naar beneden. We zijn in 40 min tot 14m diepte gezwommen. Het was echt super onder water! Het koraal heeft fantastische kleuren en de vissen zwemmen volop rond, het was 40 min volop genieten en het duiken zelf ging alsof ik nooit anders gedaan had! Na de duik konden we op oppervlakkig koraal snorkelen wat ook fantastisch mooi was! Na een lunch aan boord zijn we richting een zandeiland gevaren waar we wederom gesnorkeld hebben. Na de snorkel de zijn we weer richting Cairns vertrokken waar we net voor het avondeten weer van boord stapten. Naast de haven hadden we met de rest van de Whitsundays groep afgesproken om te gaan BBQen, dus we belandde van het ene feestje in het andere! Na de BBQ zijn we bij Woolshed, een dans café, nog een drankje en een de dansje wezen doen (tot iets te laat ;)). Het was wederom echt een super dag!!