Cape tribulation

15 april 2017 - Cape Tribulation, Australië

Vandaag hebben we de auto gehuurd om richting Cape Tribulation te rijden. In de auto waren we met 4 Nederlanders (Chris, Steffi, Jessi en ikzelf), 3 Zweedse meiden (Gabrielle, Felicia, Emmy) en 1 Duitse meid (Ronja), een lekker internationaal gezelschap dus! De auto was super de luxe, alle opties zaten erop en eraan, echt heel fijn! Onderweg hebben we een feestje gemaakt in de auto. We hebben alle meeschreeuw nummers welke er bestaan gedraait en volop meegeschreeuwt, heerlijk! Onze eerste stop was Palm Cove, dit is een klein stadje met een mooie pier waar we over gewandeld hebben. Onze tweede stop was Mossman Gorge, ook hier hebben we gewandeld en konden we in zoet water zwemmen. Na Mossman zijn we doorgereden naar de ferry welke ons verder richting Cape Tribulation bracht. De ferry was een mega oud en krakkemikkig ding welke via kabels heen en weer getrokken werd. Aan de andere kant van de rivier zijn we doorgereden naar Cape Tribulation, ons eindpunt. Bij Cape Tribulation hebben we een wandeling door het regenwoud naar het strand gedaan 'Where the rainforest meets the reef', twee unieke omgevingen! Op het strand hebben we lekker gezeten en gepicknickt, omringd door borden welke ons voor krokodillen waarschuwden.. Helaas hebben we op de trip geen krokodillen kunnen zien. Na Cape Tribulation zijn we, nadat we de auto bijna vol met de verkeerde brandstof hadden gegooit, in een kleine drie uur weer teruggereden naar Cairns. De weg was wel weer uitdagend! Veel U-bochten en extreem smalle stukken, stiekem was ik best in dat ik rijden kon ivm wagenziekte! Maar het was wel een erg lange dag om alleen te rijden, om 8:00 hadden we de auto opgehaald en om 21:00 waren we weer terug in Cairns. In Cairns hebben we een pastatje gegeten en daar zijn we een dansje en drankje wezen doen bij Gilligan's. Al met al een super dag! Ook het weer was top vandaag, de hele dag zon gehad!