Magnetic island #1

11 april 2017 - Magnetic Island, Australië

Na de Whitsundays trip ben ik met de Greyhound van Agnes water naar Townsville gereden. In de bus zaten veel met mensen van de Whitsundays trip, dus dat was erg gezellig! In Townsville ben ik meteen richting het Civic guesthouse hostel gegaan waar Felicia en Gabrielle zaten. Samen met Felicia, Gabriella en Sieneke (uit Friesland) zijn we 's ochtends vroeg met de sealink ferry naar magnetic island vertrokken. Op het eiland hebben we een 4WD auto gehuurd om over het eiland te crossen. Omdat je 23+ moet zijn ben ik de enige welke de auto besturen mag, en dat is een uitdaging! De auto is een schakelbak, wat betekent dat je met je linker hand moet schakelen.. Daarnaast zijn de wegen erg krap en zitten er grote gaten in de weg. Maar de rit is het uitzicht zeker waard! Via Arthur Bay en Florence Bay zijn we naar Balding Bay gereden waar we op het strand hebben gelegen en gezwommen hebben. Na de kale Whitsundays eilanden is het hier, met de mooie volle groene natuur, extra mooi en geniet ik dubbelop! De baaitjes hier behoren tot een van de mooiste plekjes welke ik in Australië so far gezien heb. Onderweg naar Alma Bay kwamen we m'n Whitsundays buddies tegen waarmee we de rest van de dag mee opgetrokken hebben. Eerst zijn we naar Geoffrey Bay gegaan waar rots walabies leven, heel cute. Na de wallabies zijn we meegereden naar het hostel van m'n Whitsundays buddies, x base, vanuit waar we naar wilde koala's gereden zijn. De koalas waren super mooi, twee hadden zelfs een baby koalas bij zich! Na de koalas zijn we naar ons appartement in Picknick Bay gereden waar we onze spullen gedropt hebben en avond eten hebben gekookt. Met de avondeten in de auto zijn we over een onverharde weg vol met kuilen richting Westpoint gereden om op het strand met ons diner en een glas wijn de zonsondergang te bekijken, magisch mooi! Savonds hebben we de Whitsundays groep bij het x base hostel weer opgezocht en meegedaan aan de 'barwars', een soort 6 kamp met barspellen. Na de barwars hebben we de avond afgesloten met een dansje en een drankje op het strand. Echt een super dag!!

1. Jeanne Davies:
    11 april 2017
    Spannend, wat een avontuur.... Zat naar de datum te kijken, wat gaat de tijd snel. Geniet er nog maar even lekker van! X
  2. Brigitte:
    12 april 2017
    Top vakantie!!
    Genieten!!
  3. Hennie:
    12 april 2017
    Echt weer een heel mooi avontuur, en wat een prachtige foto's. De lol spet er van af. Super fijn voor je Ellen