Grampians #1

5 maart 2017 - Grampians National Park, Australië

Vandaag was het tijd om de hoogte in te gaan! Na een relaxed ontbijtje gingen we na 4 uurtjes slaap opweg naar The Grampians National Park. De reis ging vrij relaxed tot we aan de kant werden gezet door de politie omdat er verderop een ongeluk had plaats gevonden, na ruim een uur wachten konden we gelukkig rustig verder rijden. Aangekomen op de plek van het ongeluk bleek het om een stel backpackers te gaan met een over de kop geslagen auto welke tegen een boom tot stilstand was gebracht.. Gelukkig was er volgens de politie alleen materiële schade, maar het maakte ons wel extra alert op de verraderlijke weg! Onderweg zijn we nog even bij een waterval en een mooi meer gestopt waar we lekker geluncht hebben. Na de lunch zijn we doorgereden naar het centrum van the grampians vanwaar verschillende hike routes worden aangeboden. Met Mathilde heb ik me gewaagd aan een heftige tocht van 3 uur waarbij we een constante klim over rotsen hebben gedaan van 300m. Gekkenwerk! Maar het uitzicht was fantastisch! We stonden na de klim op de een na hoogste berg waardoor je een heel wijd uitzicht had, echt fantastisch. Tijdens de daling was de temperatuur een beetje gezakt waardoor de kangaroes overal van tevoorschijn komen. Het verbaast me wel hoe lomp de beestjes eruit zien als ze bewegen, haha. Dat zal een kwestie van wennen zijn! Na de hike hebben we in een lokale bar een hapje gegeten en zijn we naar ons hostel, Tim's place gereden waar we de slaap van de vorige nacht gaan proberen in te halen. Morgen staat er nog een hike gepland, naar the Pinnacle en McKenzie falls.

1. Marianne:
    5 maart 2017
    Mooi avontuur El! En je bent er net pas een paar dagen. We hoeven niet bang te zijn dat je het niet naar je zin hebt! Geniet!!!
  2. Jeanne Davies:
    5 maart 2017
    Cool en daar heb je Skippy....
  3. Leonoor:
    5 maart 2017
    Superleuk om je blogs te lezen en dat je het zo naar je zin hebt! Lekker van genieten El!! X
  4. Annet:
    6 maart 2017
    Leuk el, echt fijn dat we zo met je mee kunnen genieten doordat je elke dag post. Ook echt prachtfoto's <3
  5. Jo:
    6 maart 2017
    Gewoon wauwwww!
  6. Am:
    8 maart 2017
    zo lekker bruintjes ook al!