Great ocean road #2

4 maart 2017 - Great Ocean Road, Australië

Vandaag zijn we vroeg vertrokken vanuit Apollo Bay naar Warrnabool, het einde van de Great ocean road. Net voor het uitchecken hebben we op het hostel terrein onze eerste koala gespot, deze koala had snachts een gevecht gehad met een vrouwtje en zat z'n wonden te likken in de boom. Na het groeten van de koala zijn we weer met de auto vertrokken, onderweg was het uitzicht de hele dag fantastisch! Het is hier zo apart hoe snel de omgeving veranderd. Binnen no time wissel je van een kale, vlakke omgeving naar een volledig groene, een met witte 'dode' bomen, een heuvelachtig landschap etc. Het mooiste uitzicht van vandaag waren wel the 12 apostels, wat een immens natuurgeweld voor elkaar kan krijgen! Echt uniek. Bij een van de apostels hebben we een middagje op het strand gezeten en selfie-makende Aziaten uitgelachen wanneer hun schoenen weer eens wegdreven met een grote golf. Na de laatste apostel zijn we doorgereden naar een motel in Warrnabool. Bij het motel raakten we aan de praat met twee locals van Adelaide en uiteindelijk zijn we savonds met hen mee de stad in geweest voor de verjaardag van een van de twee z'n broertje. Stappen in Australië is wel wat strikter dan in Nederland, zonder er opgedoft uit te zien kom je niet binnen en als de bewaker enigzins twijfelt op je dronken bent sta je in no time weer buiten. Ook hebben ze hier een 'lockout rule' na 00:30 mag je nergens meer naar binnen, als je dan bij een club naar buiten gaat kan je meteen door naar huis.. De club waar we uiteindelijk heen zijn gegaan, the gallery, was wel heel mooi! Beneden was een top 40 ruimte en boven meer dance muziek, uiteraard is het veelste laat geworden en puntje bij paaltje moesten we uiteindelijk een half uur terug gelopen naar ons motel. Maar het was de moeite waard!