Melbourne #4

3 maart 2017 - Melbourne, Australië

Tijd om Melbourne achter me te laten en een begin te maken aan the great ocean road! Melbourne heeft me erg verrast, ik voelde me meteen thuis in deze stad en heb me geen seconde onprettig gevoeld. Alles staat goed aangegeven stad en de mensen zijn heel erg behulpzaam, en dat zonder het Hollandse 'voor wat, hoort wat'. De stad is heel schoon en de straten zijn altijd druk met veel verschillende mensen. Gisteren op de tour kregen we te horen dat Australië vroeger een 'tax' had voor mensen die geen witte huidskleur hadden, vooral om de toestroom van Aziaten tegen te gaan. Later is de tax uiteraard afgeschaft en op dit moment is 20% van de Melbournse bevolking Aziatisch, veel meer dan dat ik in eerste instantie verwacht had! Het backpackers leventje is me tot nu toe meegevallen, je merkt echt dat Australië ingericht is op reizigers. Het hostel is comfortabeler en schoner dan dat ik had verwacht en er is altijd plek op de toiletten en douches (ik had vooral voor de douches verwacht dat je sochtends achteraan de rij aan zou mogen sluiten). Na het uitchecken uit het Flinders hostel ben ik met de tram naar st Kilda gegaan waar we onze huurauto op kunnen halen. Reizen met de tram was best een uitdaging, maar ook hier was iedereen heel behulpzaam! Time to burn some rubber!

1. Hennie:
    3 maart 2017
    Dat moeten hele mooie foto's zijn van de Great Ocean Road.
    Groetjes aan de twaalf