Rainbow beach #2

26 maart 2017 - Rainbow Beach, Australië

Vandaag had ik niets op de planning staan, een dagje relaxen voor de trip naar Fraser Island leek mij een prima plan! Toch heb ik 's ochtends besloten om een 3 uur lange ocean kayaking trip te boeken met 90% kans op 't zien van wild life. Een Zweedse roomie, Emma, en Markus gingen ook mee op de kayaking tour en het was echt fantastisch! Vanaf rainbow beach zijn we in 20 min in een four wheel drive over het strand naar het double island point gereden we opzich al een plaatje was en waar tevens het begin van de kayak tour was. In eerste instantie zat ik samen met de tour guide in de kayak, volle vak door de golven opzoek naar wildlife! Later werd een Frans meisje welke met haar vriendin mee was op de trip te zeeziek en zat ik met haar vriendin, de te lui was om zelf te kaykken en half zeeziek was, in een kayak te ploegen voor twee (wel een goede workout!). Het zee kayakken was heftig door alle golven en helaas hebben we uiteindelijk geen wildlife gezien, maar de tocht zelf was echt super mooi! Na dik een uur kayakken gingen we terug naar ons begin punt met de golven in de rug waardoor je surfend op de golven richting het strand kon gaan. Als je dan een golf goed te pakken hebt ga je echt kei hard! Echt awesome! Helaas had de kayak achter ons een keer de golf iets te goed te pakken waardoor deze 3 andere kayaks, including mine, keihard om kogelde.. Gelukkig was er alleen materiële schade (verlies van zonnebrillen), met de snelheid waarmee de kayak op ons afkwam had er veel meer kunnen gebeuren! Op de terugweg mrt de auto zijn we gestopt om de soldier crabs en de kleuren van rainbow beach te bekijken, heel mooi allemaal! Terug in rainbow beach hebben we met z'n drieën bij de pizzeria gegeten waarna Marcus en ikzelf bij Pippies een briefing hadden over de komende fraser tour. In 1,5 uur is ons verteld wat we kunnen verwachten van de tour en wat we moeten meenemen e.d. ook hebben ze de auto verdeling meteen doorgegeven. Ik zit met Marcus, 4 Fransen en 2 Zwitserse meiden in de auto. 's avonds hebben we meteen een hapje gegeten met de Franse groep, super leuk! Ik heb echt zo een zin in de trip! Van de 8 mensen hebben er maar 4 aangegeven zelf te willen rijden dus dat wordt crossen over de zandstranden van fraser Island morgen!

1. Jeanne Davies:
    Heftig! Veel plezier!
  2. Naomi van der Reep:
    26 maart 2017
    Have fun! Ik ben zo jaloers
  3. Brigitte:
    26 maart 2017
    Dat was een heftig dagje veel plezier op de Graveren tour wel voorzichtig doen geniet ervan