Survival #1

3 april 2017 - Middle Island, Australië

Vandaag ging ik na 4 uur slaap richting het meeting point voor de survival trip. De survival vind plaat op Middle Island, hier verblijven we 3D/2N. Na een briefing gingen we richting de LARC's (rijdende boten) welke ons in 2,5h richting ons kamp zou brengen. Onze LARC, de U.S. ARMY LARC-5, hield er helaas na een uur mee op waardoor we op een nieuwe LARC moesten wachten. Tijdens het wachten hadden we prachtig uitzicht en konden we veel wildlife (vooral vogels) spotten. Het kamp zelf is echt een primitieve volwassen speeltuin. De sfeer is heel relaxed hier, zo fijn! We slapen in grote tenten welke op palen staan, we hebben een eco toilet, een zak met regenwater water welke als douche functioneert, een keukentje (zonder stromend water) en voldoende tafels om lekker aan te zitten. Naast het kamp kunnen we onbeperkt gebruik maken van motorboten, kano's, visspullen (wat we vangen maken we, indien mogelijk, ook klaar :)), sandboards en mooie hikes. Onze kamp leider, Sergio, is een super aardige 50 jarige outdoorse Portugees welke al in Zuid Afrika, Mozambique, Amerika en Australië gewoond heeft. Heel gezellig om mee te kletsen en leuke discussies mee gevoerd. De eerste dag hebben we met de motorboten op het meer geraced, in hangmatten gelegen, bij het kampvuur gehangen en marshmallows geroosterd. Echt super! Tijdens het eten kwamen er twee possums ons gezelschap houden, een vrouwtje (pussypossum) en een mannetje (dick). Ook 's avonds na zonsondergang zijn er genoeg dieren welke je ziet en hoort, onderweg naar het ecotoilet moet je zigzaggend om de krabben en kikkers heen! Ik ben zo blij dat ik net optijd in Agnes water was om deze trip mee te maken!

1. Jeanne Davies:
    3 april 2017
    Supercool!
  2. Brigitte:
    3 april 2017
    Klinkt geweldig allemaal en volgens mij geniet je enorm van je reis veel plezier nog stad safe