Tamborine National Park

18 maart 2017 - Tamborine National Park, Australië

Vandaag zijn Karin en ik begonnen met een ontbijtje aan het strand van surfersparadise, super relaxed gezeten en genoten van alle mensen welke de hoge golven trotseerden. Ook waren er een aantal (knee)surfers en jetski's welke hun kunsten lieten zien. Na het ontbijt hebben we surfersparadise achter ons gelaten en zijn we vertrokken naar Tamborine National Park. Hier hebben we eerst een hike gedaan naar de witches falls. Na de hike hebben we in een Amsterdams café samen een patatje oorlog (extreme oorlog: met mayo, mosterd, satésaus en curry) met kroket, frikadel speciaal, gehaktbal, bitterballen en echte Hollandse mayo gegeten, zo grappig om met Hazes op de achtergrond een Nederlands maal te eten! 's middags zijn we naar de Cameron falls gewandeld, zo mooi de natuur hier! En door het vele dalen en stijgen kom je steeds andere soorten natuur tegen, van een droog bos tot bijna regenwoud achtig met gigantisch oude bomen. Het is echt zo gevarieerd wandelen hier! Ook zijn alle wandelpaden hier goed begeleid met overal voldoende toiletten, watertap punten en route paaltjes. Na de hikes zijn we met de auto terug gereden naar Brisbane waar we vanavond in het Gonow Family Backpacker hostel slapen op de South bank. Savonds hebben we het rustig aan gedaan, een maaltje gekookt en daarna lekker gechillt. Morgen gaan we de auto terug brengen en dan stappen we op de bus naar Noosa!

1. Jeanne Davies:
    18 maart 2017