Voorbereidingen

23 februari 2017 - Almere, Nederland

Februari 2016 begonnen de kriebels. Na mijn Cuba reis in januari droomde ik samen met mijn Cuba-reisgenootje Lisa over een vervolgreis: Australië. Oceanië heeft mij altijd getrokken en door de gesprekken over het reizen werd de vlam aangewakkerd. Halverwege 2016, nadat voor mij alle randvoorwaarden geregeld waren, bleek dat ik de reis alleen zou gaan doen. Na even twijfelen zijn de tickets richting Melbourne eind september geboekt. Op het moment van het boeken van de tickets is eind februari 2017 nog ver, heel ver weg. Sinds 1/2 weken begint de reis dichterbij te komen.. Kriebels beginnen heftiger te worden, je gaat nadenken wat je precies mee wilt, wat je nog kopen moet, wat je nog regelen moet.. Ook neem ik nu iedere dag afscheid van mensen welke ik 2/2,5 maanden niet meer ga zien, hierdoor wordt het besef dat de reis binnenkort echt gaat gebeuren steeds heftiger. Het afscheid nemen vind ik wel heel mooi, hierdoor besef ik heel goed hoe goed ik het hier in Nederland heb met alles en iedereen wie ik om mij heen verzameld heb. Ook word ik verwend met allemaal lieve berichten en leuke spullen (een heel lekker rituals setje, dagboek, dwarsliggers, inflatable solar light, etc.) welke ik mee kan nemen naar Australië, dat waardeer ik enorm! Inmiddels is mijn tas voor 90% ingepakt, op een lijstje staat nog precies wat ik kopen en doen moet dus ik ben volledig in control. Toch is het volledig in control zijn iets wat ik voor een deel in Australië achter zou willen laten, het zou zo fijn zijn om het altijd en overal druk over maken voor een deel los te kunnen laten! Dat is ook waarom ik alléén het eerste hostel in Melbourne geboekt heb (Flinders Backpackers, uiteraard precies uitgezocht welk hostel het beste bij mij past ;) ), hierdoor blijf ik flexibel en kan ik blijven zo lang ik wil maar ook vertrekken wanneer dit goed voelt. Ik ben benieuwd hoe dit reizen op de ‘bonnefooi’ me bevalt!

1. Naomi van der Reep:
    Lieve Elliee,
    Laat alles los, geniet (en wordt verliefd op een knappe Aussieboy met veel paarden)!
    Have fun!
    Kus
  2. Diana Scheen:
    23 februari 2017
    Ellen, geniet van je reis en ik blijf je via de blog volgen.
  3. Am:
    23 februari 2017
    Komt helemaal goed schoffeltje! Tot over 2 maandjes!
  4. Elma:
    23 februari 2017
    He El, heeeeeel veel plezier de komende 2 maanden! Ik ga zeker je blog volgen . Ik zal ook vaak bij je in de buurt zijn, helaas vliegt de Klm niet meer naar Australië.... Grtjs, elma
  5. Gerben:
    23 februari 2017
    Hey Ellen, mijn skivakantie zit er bijna op. Nog een dagje skiën. Dat betekent dat jouw Aussie reis wel heel dicht op het punt van beginnen staat! Ik wens je een hele goede reis en lots of functie Down Under!!!
  6. Gerben:
    23 februari 2017
    Hey Ellen, mijn skivakantie zit er bijna op. Nog een dagje skiën Dat betekent dat jouw Aussie reis nu bijna op het punt van beginnen staat! Ik wens je een hele goede reis en lots of fun Down Under!!!!
  7. Patrick:
    Have fun, mate!
  8. VriendeninNamibie2018:
    Hi Ellen,
    Prima van die Aussieboy!
    Maar laat je hem wel (met paarden en al) hier naar toe emigreren!!!
  9. Hennie:
    Lieve Ellen,
    Een hele onderneming. Top dat het nu echt gaat gebeuren ! Ik zal je missen maar wens je een geweldige tijd daar toe. XXX Mama
  10. Hennie:
    Lieve Ellen,
    het gaat nu echt gebeuren ! Ik zal je missen maar wens je een geweldige ervaring.
    XXX Mama
  11. Astrid:
    23 februari 2017
    Hey Ellen, vandaag afscheid van je genomen en ik mis je nu al , nee hoor, ik gun het jou heel erg. Maak je dromen waar en geniet met volle teugen. Ik hou je in de gaten en doe de groetjes bij de poffertjeskraam van Ann Good
    Goede reis en ik ben nu al benieuwd naar de verhalen van je avonturen.
  12. Irene:
    23 februari 2017
    Heel dichtbij nu! Super leuk om te lezen, kijk uit naar alle volgende blogs :)

Heeel veel plezier!
  13. Brenda:
    23 februari 2017
    een hele ervaring, die je de rest van je leven meeneemt. maak er een ongelofelijke tijd van en geniet van alles.
    dikke kus
  14. Brenda:
    23 februari 2017
    Een hele reis met ervaringen die je de rest van je leven mee neemt en niemand je meer kan afpakken. Geniet ervan en maakt er een geweldige tijd van en ga je grenzen opzoeken. dikke kus
  15. Anjo Wolters:
    24 februari 2017
    lieve Ellen, heel veel plezier tijdens dit supermooie avontuur, heel stoer van je, maar kom wel terug, zonder jou wordt onze uitvallijst veel te lang, maar geniet vooral van deze, ongetwijfeld, prachtige reis, dikke knuffel,
  16. Danielle:
    26 februari 2017
    Hey El, morgen is het dan eindelijk zo ver! Super gaaf dat je dit gaat doen. Heel veel plezier! Ik ontvang graag een paar foto's :D
  17. Rob:
    27 februari 2017
    Lieve nicht,

Geniet met volle teugen van de land down under, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het je niet gaat tegen vallen. Ben benieuwd naar je verslagen en foto's.
    Dikke kus.