Grampians #2

6 maart 2017 - Grampians, Australië

Na een nachtje slapen bij Tims place was het tijd om de andere kant van de grampians te trotseren! Sochtends kregen we bij het ontbijt eerst nog een college over de Amerikaanse politiek van twee gepensioneerde Amerikanen. Heel apart om te merken hoe boos ze zijn op hoe alles daar gelopen is! Na het college zijn Mathilde en ik een stuk gaan fietsen door het stadje Halls gate, onderweg hebben we genoten van de enorme bergen, kangaroes en intens gekleurde vogels. Na de fietstocht hebben we afscheid genomen van Tim en zijn we met z'n vieren naar de McKenzie Falls gereden, echt een super mooie waterval. Door het opspatten van het water zie je ook vaak een regenboog, sprookjesachtig! Bij de waterval zijn Mathilde en ik, met risico van eigen leven, op een gladde rots geklommen. Onderweg gleden we een paar keer goed weg maar eenmaal bovenop was het het moeite waard! Aan de kant zaten twee Nederlandse jongens welke zo aardig waren om op onze spullen te letten en foto's te maken, oh ja.. en ons keihard uit te lachen als we weer wegglibberde of niet verder durfden. Gelukkig probeerde de jongens het na ons ook nog even zelf en ging een binnen 3 stappen face forward even water happen! Karma is a bitch ;). Na de waterval zijn we naar The pinnacle gewandeld, dit was net als gisteren een heel erg pittige wandeling waarbij we weer flink geklommen hebben, maar ook hier was het uitzicht fantastisch! Na deze heerlijke dag in de natuur zijn we weer terug gereden naar Melbourne waar we afscheid van elkaar genomen hebben. Gelukkig mocht ik me in het hostel gelukkig even zandvrij spoelen voor ik op de 12 uur durende nachtbus naar Sydney gestapt ben! De afgelopen dagen waren echt super maar ik ben ook wel blij en nieuwsgierig naar een nieuw avontuur en nieuwe mensen!