Brisbane #1

16 maart 2017 - Brisbane, Australië

Vanochtend zijn we begonnen met de rit naar Brisbane. Onderweg kwamen we langs Surfers paradise, door een local in Byron Bay waren we al gewaarschuwd dat Surfers paradise waarschijnlijk ontstaan is doordat Disney world en Las Vegas een baby hebben gekregen. Aangekomen in surfers paradise zien we kilometers hoge, grote hotels welke er stuk voor stuk imposant uit zien. De hotels zijn zeker niet zo chique en uitgebreid als in Las Vegas maar ik begrijp de vergelijking zeker! Tijdens de rit zijn we in Queensland aangekomen, na Victoria en New South Wales mijn derde en laatste provincie. In Queensland leven ze een uur vroeger dan in New South Wales (niet alle provincies hier doen aan zomer&wintertijd), dus hebben we vandaag een uurtje langer! Na surfers paradise zijn we doorgereden naar Brisbane waar we vanaf morgen voor twee dagen een autootje gehuurd hebben om in de buurt hikes te doen/mooie dingen te zien. Brisbane zelf is echt super mooi! Karin en ik zijn er vanmiddag doorheen gefietst, er is hier zoveel groen! We zijn door de botanical gardens en langs de Story Bridge, Victoria Bridge en kangaroo point gefietst. Bij kangaroo point heb je een steile cliff welke je beklimmen kunt. Bij de Southbank zijn we afgestapt om verder te lopen langs de gezellige boulevard welke omringd is met groene bogen. Langs de Southbank zijn er allemaal kleine lounge plekken met gras en bomen aangelegd waar lekkere stoelen/banken staan. Deze lounge plekken zitten vol met Aussies welke met elkaar eten, mediteren, boeken lezen, etc. Ook hebben ze een zwembad en een strandje aangelegd. 's avonds hebben we een hapje gegeten bij een Turk, echt super lekker! Daarna zijn we via een straat comedy show richting huis gegaan :). Was weer een super dag!