Byron Bay #3

15 maart 2017 - Byron Bay, Australië

Vandaag zijn we vroeg opgestaan voor een surf cursus! Met stoked! zijn we met een gammel busje, surfer style, naar Lennox vertrokken waar we de cursus kregen. De golven bij Lennox waren echt mega hoog en er was een constante flow, advanced weather ;). We hadden twee surf coaches mee, Lou en Hennen. Echte surfdudes met een bruin lijf, lange blonde haren en een vocabulaire welke voor 90% uit 'that's awsome' bestaat, en zo positief. Alles is leuk, goed en fantastisch! Eerst hebben we wat rek/strek en techniek oefeningen op het strand gedaan waarna we met z'n alleen fanatiek het water in gingen. Het surfen zelf is echt heel gaaf maar super zwaar! Iedere keer moet je met je board weer diep het water in, tegen de golven in. Maar als je dan eenmaal staat is het gevoel echt fantastisch, zo vrij! We hebben 3 uur lang in het water gelegen en uiteindelijk kon ik een paar keer zelfstandig op het board staan, awesome! Helaas ben ik tijdens het surfen wel een halve teennagel verloren, hopelijk krijg ik daar niet teveel last van! Na de lessen zijn we weer terug gereden naar Byron Bay waar we 's middags bij het strand hebben gelezen, helaas was het vandaag de hele dag bewolkt en af en toe regen. 's Avonds zijn we naar de Cheeky Monkeys gerend door de keiharde stort regen, ondanks alle schuilplaatsen kwamen we daar doorweekt aan. Cheeky Monkeys is hier een lokale bar, daar hebben we een hapje gegeten en daarna wat biertjes gedronken en meegedaan met de plaatselijke beerpong contest (en de halve finale gehaald :))! Later die avond zijn we weer door de regen naar ons hostel gewandeld waarbij verschillende straten waren afgezet omdat ze overstroomd waren, lekker Nederlands weer hier dus! Morgen verlaten we Byron Bay en gaan we door naar Brisbane.