Cycloon Debbie

30 maart 2017 - Rainbow Beach, Australië

Na twee nachten op de camping was het luxe om weer in een bed te slapen. 's ochtends toen we wakker werden hoorden we dat de meeste wegen richting het noorden overstroomt waren. De Greyhound bussen rijden niet noordelijker dan Hervey Bay en alle excursies noordelijker dan Hervey Bay zijn gecanceled (Whitsundays trips, m'n survival trip..). Gekkenhuis dus! Gelukkig konden we de laatste plaatsen op de bus richting Hervey Bay bemachtigen waar we met 6 mensen van de Fraser trip (Amy, Danielle, Felicia, Gabrielle en Sabine) een appartement voor de komende dagen gehuurd hebben. De voorspellingen so far is dat er tot en met zondag niets noordelijker dan Hervey Bay rijdt. Door (ex-)cycloon Debbie zitten we daar vast dus, gelukkig ben ik niet alleen! Vanuit de media en reisgenootjes welke noordelijker zitten krijgen we beelden van overspoelde steden en hostels. Het is de heftigste cycloon sinds 2011 hier in Australië! Onderweg naar Hervey Bay merkte we hoe zwaar de storm hier is. De hele weg heeft het keihard geregend en gewaaid. Onderweg kwamen we veel overstroomde straten, ongevallen bomen, ambulances en brandweerauto's tegen. Tijdens de busrit werd ik door de receptie van ons appartement gebeld of we nog kwamen omdat weinig mensen Hervey Bay nog kunnen bereiken en alles Hervey Bay gesloten is. Bij onze aankomst in Hervey Bay regende het keihard. Gelukkig is het appartement wat we voor de komende maanden geboekt hebben super mooi. Een heerlijke plek voor de komende dagen met goede bedden, handdoeken, keuken, woonkamer etc. S Avonds hebben we pizza gegeten, nagels gelakt, wasjes gedaan, brownies gebakken, haren roze geverfd.. Echt een vrouwen verwen avondje, heerlijk!

1. Jeanne Davies:
    30 maart 2017
    Heftig, zag de beelden op tv....
  2. Brigitte:
    30 maart 2017
    Zag het op het journaal moest meteen aan jou denken sterkte daar pas goed op jezelf