Melbourne #1

28 februari 2017 - Melbourne Airport, Australië

De vlucht van Abu Dhabi naar Melbourne verliep voorspoedig. Ik had de raamplaats van een tweetje geboekt en al snel bleek dat het tweetje achter ons leeg bleef, m'n buuf is toen vertrokken naar het tweetje achter ons zodat we beide de hele vlucht twee stoelen tot onze beschikking hadden. Ik moet zeggen dat dat best heel fijn is, af en toe van positie te kunnen veranderen! Tussen het slapen door heb ik de films The Accountant, Fantastic Beasts and Where to find them, The Legend of Tarzan en La La Land gekeken en toen werd de landing alweer ingezet! Aangekomen bij Melbourne Airport had ik binnen no time m'n tas te pakken en moest ik via het 'to declare' poortje naar buiten ivm het houten vlinder hangertje welke m'n ouders voor me hadden gehaald. Gelukkig werd het gevaar van de vlinder op minimaal geschat en mocht ik gewoon doorlopen ;)! Via de skybus reden we in het donker richting Melbourne centrum vanwaar ik in 15 min naar m'n hostel gewandeld ben. Onderweg sprak ik een man van eind 40 aan op te vragen waar Flinders Street was, hij was heel vriendelijk maar moest wel eerst nog even een Picachu vangen.. Tijdens het wandelen zie je meteen wat voor een grote stad Melbourne is, alle grote namen hebben hier torenhoge panden en om half 7 was het al mega druk op straat. Mensen waren druk het wandelen naar hun werk, met ontbijten in tentjes, sporten.. De stad leefde al volop! Aangekomen in m'n hostel kreeg ik meteen een douche sleutel en mocht ik aansluiten voor het ontbijt, heel gastvrij allemaal! Na lekker gedouched te hebben heb ik verse pannekoeken gebakken en deze met een kop thee erbij opgepeuzeld. Via internet had ik in Nederland al contact gelegd met een Nederlands meisje in Melbourne, Nienke, om the great ocean road samen met de auto te trotseren. Ze komt zo richting m'n hostel en dan gaan we de auto boeken.. Ben net 3 uurtjes geland en er is alweer zoveel gebeurt! Vandaag doe ik het voor de rest rustig aan, zo even wat boodschappen doen, om 14:00 mag ik naar m'n kamer en ga ik even liggen, vanvond om 20:00 is er een movie night en morgen ga ik een tour door Melbourne wandelen! Leuk, leuk, leuk!

1. VriendeninNamibie2018:
    28 februari 2017
    Als je de houten vlinder openmaakt, mag de de kilo heroïne eruit pakken en verkopen!
    Maakt je trip weer een stukje goedkoper!
  2. Jeanne Davies:
    Fijn dat de reis goed is verlopen El.... en nu Down Under
  3. Jo:
    1 maart 2017
    ELLLLLL, wat fijn dat de reis goed is gegaan en je veilig en wel in je hostel bent gekomen, enjoy vollop van alles en blijf schrijven. Is superleuk om te lezen wat je meemaakt.
  4. Astrid:
    1 maart 2017
    Hoi Ellen, wat goed te lezen dat de reis voorspoedig is verlopen. En nu al zoveel te vertellen !! Geweldig. Hartstikke leuk om je avonturen te lezen. Heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.
  5. Ellen:
    2 maart 2017
    Astrid! Ik heb op de Victoria night market een poffertjeskraam gevonden en naar je familie gevraagd! Helaas was het niet de goede kraam.. De zoektocht gaat door ;)