Melbourne #2

1 maart 2017 - Melbourne, Australië

Vandaag was ik 100% fitter dan verwacht. Vanwege het tijdsverschil en de vlucht had ik deze dag al als 'verloren' gerekend maar het is nu 21h en ik heb een hele toffe dag gehad! De dag begon met wennen aan het hostel-leven, zonder er echt bewust mee bezig te zijn heb ik uren lang geobserveerd wat mensen deden.. Ze doen hier vooral weinig. De meeste mensen in dit hostel verblijven hier heel lang en zijn aan het werk of opzoek naar werk waardoor er veel groepen zijn die elkaar al een poos kennen. Deze groepen zitten de hele dag te klagen over het (niet hebben van) werk, computeren wat af en gaan dan 's avonds in korte jurkjes met dikke lagen makeup en naaldhakken de stad in. Bijzonder! Ik heb mijn dag iets anders opgevuld.. Terwijl ik bezig was met Nienke om een auto te regelen kwamen we via FB met twee andere Nederlandse meiden in gesprek welke dezelfde reisplannen hadden (Sabine en Mathilde). Met z'n 4en hebben een grote(re) auto gehuurd, van vrijdag t/m maandag gaan we een mooi rondje maken. Ook heb ik vandaag bij happy travels de must-do excursies geboekt: hop on hop off bus Melbourne-Cairns, 2d3n Whitsundays (apollo), 2d3n Fraser Island (pippies)
en een kneuzen basiscursus surfen in Byron Bay, nu al zin in! Na het boeken ben ik, als een echte Hollander, lekker door Melbourne gaan fietsen. Je hebt hier fietsen welke je voor een half uur kunt huren en dan ergens anders in de stad achter kunt laten, heel leuk! Uiteindelijk ben ik met Mathilde en Karin bij the night market beland. Een leuke markt helemaal in het noorden van Melbourne met gevarieerd eten, muziek etc. Ook heb ik hier voor het eerst boodschappen gedaan, bij de coles. Heb nu al het idee dat ik hier al tijden ben en voel me helemaal thuis! Eens zien hoe de eerste nacht gaat verlopen.. Truste!

1. Hennie:
    1 maart 2017
    Leuk om te lezen wat je meemaakt. Klinkt allemaal heel goed.
  2. Jo:
    1 maart 2017
    Tjeetje, klinkt goed joh. Leuk dat je al contact hebt en dat je gewoon bent gaan fietsen. Dammn wat zal jij veel mee gaan maken.

Oh ja en superfijn dat je je fit voelt, was ik toch een beetje bang voor (voor jou dan ). Have fun!!!
  3. Jo:
    1 maart 2017
    Huh....mijn reactie ineens weg.....
    Dan nog maar een keer plaatsen.

Superleuk om te lezen wat je doet en dat je bent gaan fietsen. Ook top dat je al contacten hebt. Fijn dat je je fit voelt, was ik toch een beetje bang voor (voor.jou dan hé haha).

Veel plezier nog meis!!! Xx
  4. Am:
    2 maart 2017
    Klinkt goed schoffeltje! Lekker bezig!
  5. Danielle:
    4 maart 2017
    Leuk dat je nu al contact hebt met andere meiden en je zo thuis voelt! Have fun xx