Noosa #3

21 maart 2017 - Noosa Heads, Australië

Vandaag ben ik wederom relaxed begonnen met een heerlijk ontbijtje aan het zwembad. De weersvoorspellingen beloofde niet veel goeds voor vandaag, extreem slecht weer met veel regen! 's ochtends zag het weer er best goed uit en ben ik met Anna, een Canadees meisje, de coastal walk vanaf de andere kant (main beach - sunshine beach) wezen doen. Dit in de hoop dat de uitzichten met zon nog mooier zouden zijn! En nou, dat waren ze zeker! Het strand maakt hier een raar, krakend geluid als je je voet neerzet (het klinkt alsof je door verse sneeuw loopt), zo gek! Op het strand lagen door het rare weer en de windrichting wel veel jellyfish, ook de giftige blauwe variant. Locals adviseerden ons niet te gaan zwemmen zonder een pak aan, dus zijn we door gewandeld naar het hostel. Gelukkig hebben we het de hele wandeling droog gehouden (bijna geen wolkje aan de lucht zelfs!). Na de wandeling ben ik voor de rest van de middag bij het zwembad geweest om van het heerlijke week te genieten! Zo vreemd, hoe extreem de weersvoorspellingen hier met het daadwerkelijke weer kunnen verschillen! Het weer kan in Australië vrij extreem zijn, van geen wolkje aan de lucht tot een regenstorm in 10 minuten is geen uitzondering! Doordat het weer zo snel omslaat is het lastig wat je op een trip mee moet nemen; je regenjas, bikini, zonnebrand.. Vandaag heb ik helaas de verkeerde keuze gemaakt en had ik m'n zonnebrand na het insmeren in het hostel achtergelaten. Met als resultaat rode beentjes en rug :(. 's avonds heb ik zelf een salade klaar gemaakt en daarna ben ik met Anna richting Hastingstreet gewandeld. De straten in Noosa zijn 's avonds vrij slecht belicht maar op sommige plekken hangen de bomen vol met (kerst)lichtjes, heel gezellig! Op Hastingstreet zit Massimos, een bekende ijszaak hier, daar hebben we een ijsje gescoord. Zelf ben ik voor een bol witte chocolade en passievrucht gegaan, was echt heerlijk!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Naomi van der Reep:
    21 maart 2017
    En lekker verbrand
  2. Gerben:
    21 maart 2017
    Hey Ellen ik zie surfdudes op de foto's. Heb je dr al een aan de haak geslagen?
  3. Hennie:
    22 maart 2017
    Ik zou willen dat het hier ook zwembadweer is als ze regen voorspellen. Dan hadden we heel veel gezwommen in de afgelopen dagen. XXX